Jak odzyskać zwrot kaucji ViaTOLL

Od października definitywnie przestał działać stary system poboru opłat drogowych viaTOLL. Jedynym obowiązujących systemem płacenia za przejazd po drogach płatnych jest system e-TOLL. Jeżeli na twoim koncie viaTOLL są pieniądze, które chcesz przeksięgować lub jeśli chcesz odzyskać zwrot kaucji za urządzenie viaBOX, przeczytaj poniższe wskazówki. 

Jak odzyskać zwrot kaucji i przeksięgować środki z salda viaTOLL

Jeżeli chcesz odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe:

  • prześlij podpisany formularz reklamacyjny oraz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres kontakt@etoll.gov.pl, aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie. Na jednym formularzu możesz dopisać dowolną liczbę urządzeń
  • prześlij podpisany formularz reklamacyjny na adres kontakt@etoll.gov.pl  z dyspozycją zwrotu środków znajdujących się na umowie viaTOLL na wskazany rachunek bankowy
  •  

Jeżeli chcesz przeksięgować środki z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL (musisz już posiadać konto w e-TOLL):

  • prześlij na adres kontakt@etoll.gov.pl podpisany formularz przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL i dołącz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy (w przypadku przeksięgowania kaucji)

lub

  • złóż bezpośrednio w Miejscu Obsługi Klienta e-TOLL dyspozycję zwrotu środków, dołączając podpisany formularz przeksięgowania środków z viaTOLL do e-TOLL

Pamiętaj! W MOK e-TOLL nie możesz zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji

 

Do kiedy możesz zwrócić urządzenie viaBOX?

 

Od 1 października 2021 roku  Szef KAS nie przyjmuje urządzeń pokładowych viaBOX, zwroty kaucji będą realizowane na podstawie formularza reklamacyjnego oraz zdjęcia w/w urządzenia.

 

Jaki mam czas na ubieganie się o zwrot kaucji i salda z systemu viaTOLL?

 

Użytkownik na złożenie wniosku o zwrot kaucji/salda z systemu viaTOLL, ma 12 miesięcy od momentu wygaszenia sytemu viaTOLL, tj. ostateczny termin złożenia wniosku przypada na 30 września 2022 r.

Po tym terminie środki zostaną przekazane na Krajowy Fundusz Drogowy.

 

<h5></h5><div ><script type="text/javascript" src="https://app.getresponse.com/view_webform_v2.js?u=zjZW2&webforms_id=26272303&v=0"></script></div>

Zobacz film na YouTube

<h5></h5><div ><script type="text/javascript" src="https://app.getresponse.com/view_webform_v2.js?u=zjZW2&webforms_id=27157603&v=0"></script></div>

Kup nagranie z webinaru – e-TOLL bez tajemnic 

  • Janek

    19 maja 2022 o 14:34 Odpowiedz

    Wniosek o zwrot został złożony we wrześniu 2021, do dziś otrzymuje tylko informację o ciągłym procesowaniu a zwrotu nadpłaty na koncie nie widać, jak długo trwa procedura zwrotu, skoro wg przepisów KPA to 30 dni, a wniosek złożony prawidłowo, przez prawie rok nie było wezwań o uzupełnienie….. zresztą czym je uzupełniać skoro dane zostały zawarte we wnioskach, tak działa państwo w państwie…..

  • Marek

    11 czerwca 2022 o 10:12 Odpowiedz

    Tak samo mam. Oddałem we wrześniu 2021 do MOK dwa viaboxy, pani wyliczyła ile było doładowania na nich plus dwie kaucje – podała nr zgłoszenia i mówiła, ze do miesiąca wpłyną pieniądze na konto. Do dzisiaj cisza, telefonów nie odbierają, nie odpisują na maile tylko automat podaje, ze zarejestrował zgłoszenie.

    • Maciej Kabaciński

      21 czerwca 2022 o 13:39 Odpowiedz

      Niestety jest to duży problem i wszyscy tak mają. Trzeba liczyć na to, że po 30 września 2022, czyli po terminie zwrotów uruchomią zwracanie środków

  • Tro

    9 lipca 2022 o 00:08 Odpowiedz

    To jawna kpina departament finansów ??? Niech się pan Minister wypowie dlaczego firma podległa pod to Ministerstwo łamie oficjalnie prawo. Przecież nie można trzyma milionów złotych które należą do posiadaczy urządzeń i została im kwota na koncie. Gdzie jest UOKiK ??? Ciekawe bo mam zamiar nie płacić rok za przejazd i zapłacić za rok bo tak mi się podoba. Dlaczego TVN czy inna tv bo na TVP nie liczę nie zajmie się przywłaszczenie oficjalnym !!! Pieniędzy ludzi

  • Spóźniony

    29 września 2022 o 20:16 Odpowiedz

    W instrukcji jest napisane że na jednym formularzu można wpisać wiele urządzeń, ale rubryczka jest jedna tak samo jak na numer rejestracyjny, więc jak to zrobić? dopisać po przecinku czy pod tabelą? Żeby było dobrze i nie mieli się czego doczepić.

  • Maciej Kabaciński

    30 września 2022 o 07:15 Odpowiedz

    Wpisz po prostu gdzie tylko się zmieści. Załącz koniecznie zdjęcia urządzeń i dodatkowo można jeszcze po wysłaniu wniosku zalogować się na swoje Internetowe Konto Klienta i w zakładce „Komunikaty” złożyć dyspozycję zwrotu salda.

Dodaj komentarz