1. Jak prawidłowo planować odpoczynki tygodniowe?
- Kiedy odpoczynek musi wynosić 45 godzin, a kiedy można go skrócić do 24 godzin?
- Jak prawidłowo rozliczyć skrócony odpoczynek?
- Czy odpoczynek tygodniowy można odbierać w kabinie ciężarówki?
- Ćwiczenie praktyczne – analiza przypadków
- ” Czy ten odpoczynek jest legalny?” – omówienie rzeczywistych przykładów planowania odpoczynków i wspólna ocena poprawności ich zaplanowania.
2. Dojazd do ciężarówki autem osobowym – jak to prawidłowo wpisać w tachograf?
- Kiedy dojazd do ciężarówki liczy się jako odpoczynek, a kiedy jako inna praca?
- Jak poprawnie wprowadzać wpis manualny w tachografie?
- Co zrobić, jeśli kierowca przejechał autem osobowym 500 km przed rozpoczęciem jazdy ciężarówką?
- Jak wygląda kontrola ITD w przypadku błędnego wpisu manualnego?
- Ćwiczenie praktyczne – poprawne wpisy manualne
- Omówienie różnych scenariuszy dojazdu do ciężarówki i propozycja prawidłowego oznaczenia w tachografie (np. „inna praca”, „odpoczynek”). Analiza najczęstszych błędów.
3. Najczęstsze błędy przy odpoczynkach tygodniowych i wpisach manualnych – jak ich unikać?
- Jakie błędy powodują największe kary?
- Czy można nadpisać błędny wpis manualny?
- Jakie są różnice w interpretacji odpoczynków w Polsce i za granicą?
4. Sesja pytań i odpowiedzi
- Odpowiedzi na pytania uczestników dotyczące ich codziennej pracy.
- Omówienie indywidualnych przypadków zgłoszonych przez uczestników.